Hennessey Venom - Camaro pro každý den

O americkém úpravci Hennessey se píše docela často. Občas totiž postaví něco hodně zajímavého, i když mnohdy by se daly jeho výtvory označit spíše za genetické pokusy. Jak jinak si vysvětlit stroj Hennessey HPE700 Camaro.

Je to Camaro s technikou Corvette ZR1, nebo Corvette ZR1 s karosérií z Camara? No, to je jedno, teď tu máme úplně nový supersport Venom GT, který dílna Johna Hennesseyho avizovala již před nějakou dobou. Teprve nyní se však podařilo vše dotáhnout do konce a auto může být představeno.


Asi jste z obrázků poznali, že Američané zas udělali jednu z těch svých genetických mutací – vzali totiž britský Lotus Elise, trochu ho natáhli na skřipec, a vecpali do něj obří dvakrát přeplňovaný osmiválec. John Hennessey, tvůrce téhle šílenosti, hovoří o modelu Venom GT jako o stíhačce P-51 Mustang, která zas naopak měla pod americkým kabátem britskou techniku – legendární dvanáctiválec Rolls-Royce Merlin.

Podívejme se tedy na motor Venomu GT. Je to osmiválec General Motors o objemu 6,2 l, který nese označení LS9. Ano, tento motor najdete pod kapotou Chevroletu Corvette nebo Camaro. Hennessey se ale samozřejmě soustředil na řádné zvýšení výkonu a k dispozici budou tři balíčky. První stupeň je přeplňovaný kompresorem a poskytne výkon 725 koní a točivý moment 1008 Nm v 3200 ot./min. Stačí mu však jen benzín s oktanovým číslem 91. Tento upravený motor má i Camaro HPE700.


Druhým stupněm je verze přeplňovaná dvěma turbodmychadly. Spaluje benzín s oktanovým číslem 93 a vyvine maximálně 1000 koní a 1224 Nm. Nejšílenější je ale třetí úprava, která už ke svému životu potřebuje závodní benzín se 109 oktany. Ta posílá na zadní kola Venomu GT 1200 koní a 1496 Nm. Když k tomu vezmeme v úvahu suchou hmotnost 1080 kg, začíná se nám z toho přetížení dělat nevolno...

Hennessey Venom GTmá na zakázku vyrobenou šestistupňovou převodovku Ricardo. Akcelerace na stovku by neměla trvat déle než 3 sekundy, o maximální rychlosti se zatím nemluví, protože ještě nebyla měřena.


John Hennessey tvrdí, že si auto postavil hlavně pro sebe. Proto ho vybavil i klimatizací, navigací, rádiem s MP3, držákem na nápoje... No, prostě z toho udělal auto, se kterým se dá jezdit každý den. Ehm, svým způsobem...

Hennessey Venom GT nyní projde sérií zkoušek, kdy bude doladěno nastavení podvozku (bude se hledat optimální nastavení, jinak si samozřejmě zákazník může podvozek nastavit sám), brzd, motoru a elektroniky. Pak se teprv dostane k zákazníkům, kteří budou ochotni za něj zaplatit přibližně 600 000 dolarů, tedy asi 11 400 000 korun.