Cohiba

Mnoho lidí stále vzpomíná na datum založení značky Cohiba. Přestože se Habanos začaly vyrábět poměrně nedávno (v roce 1966) neznamená to, že se jedná o značku s menší tradicí.

Naopak, vznikla na základě dlouhodobých zkušeností celé generace výrobců kubánských doutníků a hluboké znalosti výrobních procesů, umožňujících vyrobit ten vůbec nejkvalitnější doutník v historii.

Počátek všeho je v jednom starém rezidenčním palácovém domě. Nádherný panský dům byl sídlem britského průmyslníka Casimira Fowlera Jiméneze, obchodníka s cukrem, a v roce 1966 se stal místem zrození první značky havana vytvořeného po revoluci.

01.jpg

Továrna je v mnoha ohledech unikátní již od svého založení.

Za prvé: v dělnických profesích byly ze 100 % zaměstnávány ženy. S touto myšlenkou přišla Celia Sánchez Manduley, revoluční hrdinka. Přestavila nový koncept zapojování žen do společenského dění kvůli jejich uvolnění z tradičních a stereotypních domácích prací, které musely do té doby provádět. Celia pojmenovala značku po dlouhé debatě tak, jak ji dnes známe. Byla také zodpovědná za marketingový projekt.

Název značky je staré slovo indiánů z kmene Taino pro označení svazků tabákových listů, které Kolumbus poprvé spatřil v roce 1492 kouřit původní kubánské obyvatelstvo – jedná se o původní podobu doutníku. Proto je Cohiba prvním jménem mezi doutníky.

Za druhé: listy používané při výrobě doutníků Cohiba jsou „výběrem z výběru“ a pochází z těch nejlepších zón regionu Vuelta Abajo.

Za třetí: místo určení produktu. Nejprve byly výrobky El Laquito k vidění pouze mimo Kubu jako oficiální dárky pro hlavy států a diplomaty. Sláva značky je těsně spojována s osobou Fidela. Jeden z jeho osobních strážců mu dal jeden neoznačený doutník balený jeho kamarádem a Fidelovi chutnal tak, že si řekl o další.

Cohiba má také jednu vlastnost, která ji řadí nad ostatní značky havan, a sice dva vnitřní listy – seco a litero. Jemnost jim dodává třetí fermentace v barelech. Listy jsou navíc pečlivě a úzkostlivě tříděné, což dělá z Cohiby jeden z nejvzácnějších klenotů havan a značku s nejvyšší prestiží ve světě Habanos.

04.jpg

Od roku 1982 je Cohiba v omezeném množství dostupná i na otevřeném trhu a ihned byla obdivována nejnáročnějšími milovníky doutníků. Cohiba se dělí na dvě odlišné linie. Střední až silnou „Línea Clásica“ zavedenou mezi lety 1966 - 89 a středně silnou „Línea 1492“ vydanou roku 1992 u příležitosti 500. výročí Kolumbovy objevné plavby. O deset let později, v roce 2002, byla do této linie přidána nová velikost Siglo VI. Všechny velikosti Cohiby jsou vyráběny výlučně ručně.

Humidory Cohiba jsou navíc tou nejdražší položkou vůbec nabízenou dražiteli při Festivalu Habanos. Výtěžek je věnován kubánskému veřejnému zdravotnictví.

Ocenění a popularita, které se této značce dostalo díky vysoké kvalitě produktů, dodává značce Cohiba bez jakýchkoli debat chuť úspěchu.